FANDOM

Roxana
Roxana.jpg
Tytuł
Frakcja Towarzysze, Gildia Złodziei, Mroczne Bractwo, Słowiki
Występowanie The Elders Scrolls V: Skyrim
Urodzona 4E ok. 180
Zmarła Nieznane
Klasa Złodziej, łucznik
Płeć Kobieta
Rasa Nord

Roxana - nordka i członkini Towarzyszy, Gildii Złodziei, Mrocznego Bractwa oraz Słowików. Mieszka w Hjerimie, w Wichrowym Tronie.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Roxany. Wiadomo tylko tyle, że w wieku 7 lat straciła matkę, a po jej śmierci wychowywał ją ojciec, który szkolił ją na myśliwą.

Smocze dziecię Edytuj

W wieku ok. 22 lat została pomyłkowo zabrana przez cesarskich i skazana na ścięcie. Gdy ze współwięźniami dojechała do Helgen smok zaatakował miasto. Po krótkiej ucieczce doszła do Ralofa, z którym poszła do Rzecznej Puszczy, w której została ciepło przyjęta. Ralof nakazał jej pójść do jarla Białej Grani, aby opowiedziała mu co się stało w Helgen. Gdy dotarła na miejsce i opowiedziała o ataku smoka, czarodziej służący jarlowi poprosił ją o przyniesienie pewnego kamienia mogącego rozwiązać zagadkę nagłego pojawienia się smoków. Bohaterka poszła do jaskini nieopodal Rzecznej Puszczy i zdobyła w niej kamień. Po przyniesieniu kamienia magowi miasto zaatakował smok. Dzielna Roxana postanowiła pomóc strażnikom w walce. Gdy zabili smoka, dziewczyna wchłonęła duszę smoka, a strażnicy od razu stwierdzili, że jest ona Smoczym Dzieciem. Udała się więc do jarla ogłosić zgon smoka i spytać się, kim są Smocz Dziecięta. Ten uradowany wieścią zabicia smoka mianował Roxanę Tanem Białej Grani i odpowiedział na jej pytanie po czym nakazał jej iść do Siwo-Brodych, ale Roxana "odłożyła" to sobie na później.

Dołączenie do Towarzyszy Edytuj

Po tych wydarzeniach postanowiła pójść do Jorrvaskr, aby dołączyć do Towarzyszy, których poznała przy okazji podróży do Białej Grani. Tam została miło przyjęta i poddana treningom oraz próbom. Po kilku dniach została wcielona do frakcji. Później dowiedziała się o tym, że większość Towarzyszy to wilkołaki, poprzez zobaczenie na własne oczy przemianę Farkasa. Od tej pory Smocze Dziecię dołączyło do Kręgu, najbardziej zaufanej grupy spośród wszystkich Towarzyszy. Członkowie kręgu zaproponowali jej zostanie wilkołakiem. Roxana zgodziła się i wraz z Towarzyszami rozpoczęła polowanie na Srebrno Rękich, łowców wilkołaków.

Dołączenie do Gildii Złodziei Edytuj

Miesiąc później Roxana postanowiła pozwiedzać trochę Skyrim, więc nie mogła ominąć Pękniny. W mieście została zaczepiona przez tajemniczego mężczyznę, który zaproponował jej wspólną kradzież pewnego naszyjnika z targu. Dziewczyna nie zastanawiając się, wyraziła zgodę. Mężczyzna odwrócił uwagę ludzi na targu, a Roxana ukradła naszyjnik. Po udanej kradzieży Brynjolf, bo tak miał na imię zaprowadził Smoczę Dziecię do tzw. Szczurzej Nory. Po dotarciu na miejsce dziewczyna przekonała się, że w całym Skyrim działa wielka organizacja złodziei. Mercer Frey - mistrz lokalnej gildii złodziei zaproponował Roxanie dołączenie w jego szeregi, a ta zgodziła się bez wahania.

[Ciąg dalszy w budowie]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki